O combinație de vitamine incredibil de utilă

24. 02. 2022
Share

Întotdeauna există un pic de neîncredere când vine vorba de suplimente: este greu de înțeles de ce ar trebui să luați în considerare administrarea lor ca parte a unui stil de viață sănătos. În schimb, în opinia noastră, există o combinație foarte utilă de vitamine pe care toată lumea ar trebui să o ia: vitaminele D3 și K2. 

Vitamina D3 cu vitamina K2 este unul dintre cele mai bune suplimente recomandate, alături de uleiul de pește de înaltă calitate și de probiotice. În acest articol, dorim să explicăm de ce este atât de importantă vitamina D și de ce, în opinia noastră, ar trebui luată împreună cu vitamina K2, în special în cazul persoanelor supraponderale.

Vitaminele D3 și K2: de ce sunt atât de importante?

O trăsătură comună împărtășită de majoritatea persoanelor supraponderale este deficitul de vitamina D. Vitamina D sprijină în mod direct funcția tiroidiană sănătoasă, metabolismul și rezistența la insulină. Pe lângă pierderea în greutate și gestionarea greutății, vitamina D este, de asemenea, esențială pentru bunăstarea generală. De fapt, cercetările recente plasează vitamina D mai mult la nivelul unui hormon decât al unei vitamine. Acest lucru înseamnă că vitamina D are un impact asupra întregului nostru organism și a sănătății, la nivelul întregului sistem. Dar haideți să o analizăm mai în detaliu.

Vitamina D este esențială pentru pierderea sănătoasă în greutate:

  • Optimizează metabolismul prin funcția tiroidiană sănătoasă
  • Sprijină metabolismul corect al glucozei
  • Ajută la rezistența la insulină
  • Reduce grăsimea de pe burtă și alte grăsimi corporale dificile în apropierea organelor vitale

Vitamina D joacă, de asemenea, un rol important în a vă ajuta să evitați spitalul!

Ambele vitamine K1 și K2 asigură o coagulare sănătoasă a sângelui
Ambele vitamine K1 și K2 asigură o coagulare sănătoasă a sângelui, prevenind sângerarea excesivă și vânătăile atunci când vasele de sânge sunt rănite.

Este esențial pentru transportul calciului din sânge către oase. Organismul nostru are nevoie de niveluri suficiente de vitamina D pentru a avea oase puternice și sănătoase. Este, de asemenea, vitală pentru o funcție imunitară regulată și ajută organismul nostru să lupte împotriva virușilor, bacteriilor și celulelor canceroase. 

Deficitul de vitamina D crește riscul anumitor tipuri de cancer, inclusiv cancerul colorectal, de sân, de prostată și pancreatic. Iar una dintre principalele cauze ale oboselii este o deficiență a acestei vitamine. În cazuri extreme, aceasta poate duce și la depresie, schimbări de dispoziție, tulburări de somn și căderi frecvente în rândul persoanelor în vârstă. 

Ce zici de vitamina K2?

Vitaminele D3 și K2: K2 și funcțiile sale

Vitamina K este un nutrient esențial, solubil în grăsimi, de care organismul nostru are nevoie pentru funcții precum coagularea sănătoasă a sângelui. Aceasta se prezintă sub două forme:

  • Vitamina K1, (filochinonă) care se găsește în legumele cu frunze verzi și în unele uleiuri vegetale
  • Vitamina K2, (menachinonă) care se găsește în produsele lactate, alimentele fermentate și produsele de origine animală

Organismul nostru produce o parte din vitamina K în colon, dar majoritatea își procură necesarul direct din alimentație.

De ce aveți nevoie de vitamina K2?

Atât vitaminele K1, cât și K2 asigură o coagulare sănătoasă a sângelui, prevenind sângerările excesive și vânătăile atunci când vasele de sânge sunt rănite. 

Vitaminele K2 și D3
Luarea vitaminei D3 cu vitamina K2 ajută la asigurarea faptului că calciul transportat de vitamina D este absorbit în oase

De ce ar trebui să se ia vitamina D împreună cu vitamina K2?

Cercetările actuale arată că există o relație sinergică importantă între vitaminele K2 și D3. Administrarea vitaminei D3 împreună cu vitamina K2 ajută la asigurarea faptului că calciul transportat de vitamina D este absorbit de oase, acolo unde este necesar, în loc să se acumuleze în depozite în artere. De asemenea, vitamina D este o vitamină liposolubilă, iar vitamina K ajută organismul să utilizeze calciul transportându-l către oase. Creșterea aportului de vitamina D fără o cantitate suficientă de vitamina K poate determina creșterea nivelului de calciu fără capacitatea de a-l utiliza eficient, ceea ce crește riscul de depuneri în artere și în țesuturile moi. Acest lucru este periculos, deoarece poate duce la boli de inimă, atac de cord și chiar accident vascular cerebral. 

Vitamina K – Partener pentru arderea grăsimilor cu vitamina D

Un studiu recent a arătat o progresie mai lentă a calcifierii la cei care iau atât vitamina K2, cât și vitamina D, în comparație cu cei care iau doar vitamina D. De fapt, K2 și D au protejat împotriva calcifierii cardiovasculare, în timp ce grupul D singur nu a făcut acest lucru.

Deoarece vitamina D este atât de eficientă în îmbunătățirea nivelurilor de calciu, administrarea ei singură ar putea duce la creșterea calcifierii în artere în loc să vă întărească oasele, așa că asigurați-vă că includeți K2 în regimul dumneavoastră de suplimente de vitamina D!

Din aceeasi categorie: